woensdag 29 juli 2009

Boost voor mijn zelfvertrouwen (wel laatste plaats, maar ja...)

De 15 best verkochte managementboeken verschenen in 2009

1. 50 werkvormen voor creatieve sessies
Rozemarijn Dols, Josine Gouwens
Dit boek biedt een schatkaart om uw weg te vinden in de wereld van creatief denken. Het bevat vijftig inspirerende werkvormen die de hersenen op verschillende manieren prikkelen en die geschikt zijn voor creatieve sessies met groepen, maar soms ook een individuele variant hebben. Onder creatieve sessies verstaan we bijeenkomsten die bijdragen aan nieuwe ideeën of een gezamenlijk streefbeeld en uiteindelijk tot innovaties en verbeteringen leiden.
Prijs: € 27,90
meer info...


2. Kleine reisgids voor managers
Rob Bos, Petra Sevinga
Vakantie! Heerlijk even tot rust komen. Het is altijd druk op het werk en tijd om bij te tanken is er nooit. Dus drie weken in de zon met partner en kids, fantastisch! Maar diep van binnen knaagt het ... De blackberry staat op stil en af en toe flikkert er een klein lichtje wanneer er weer een e-mailtje is binnengekomen. De steelse blik wordt opgevangen door uw partner, die de neiging nauwelijks kan onderdrukken om tussen de Franse kazen door te sissen DAT HET TOCH ECHT VAKANTIE IS! Voor managers die stoeien met dit klassieke vakantiedilemma is dit reisgidsje geschreven.
Prijs: € 19,95
meer info...


3. Hondenbrokken
Jos Burgers
Iedereen vindt het belangrijk om klantgericht te zijn. Maar wat houdt klantgerichtheid precies in? Wat vraagt het van medewerkers? En is klantgerichtheid hetzelfde als klantvriendelijkheid. Tim, de eigenaar van een dierenspeciaalzaak, gaat in deze managementroman samen met zijn medewerkers op zoek naar het antwoord op de vraag waar klanten nu écht gelukkig van worden. 'Hondenbrokken' is een aanstekelijk verhaal voor iedereen die zijn klantgerichtheid - intern of extern - wil verbeteren.
Prijs: € 19,90
meer info...


4. Als Disney de baas was in uw ziekenhuis
Fred Lee
Fred Lee bracht met zijn ideeën vele ziekenhuizen in de Verenigde Staten in beweging. Hij werkt met een nieuw paradigma voor patiëntgerichte zorg en het perspectief van patiënten. Veel ziekenhuizen raakten gemotiveerd, geïnspireerd en vonden zijn benadering effectiever dan de gebruikelijke benaderingen. Zij veranderden hun aanpak door het verhaal van Fred Lee.
Prijs: € 19,95
meer info...


5. Het Rijnland boekje
Jaap Peters, Mathieu Weggeman
Het Rijnland-model is volop in het nieuws. Zeker nu de kritiek op het Amerikaanse (Angelsaksische) kapitalistische systeem dagelijks de voorpagina's haalt, wordt de roep om een andere wijze van besturen en bedrijfsvoering sterker. Jaap Peters en Mathieu Weggeman leggen u in dit boekje op een overzichtelijke en inzichtelijke manier de kernpunten uit van wat zij de Rijnlandse stijl noemen.
Prijs: € 8,95
meer info...


6. Doen wat werkt
Coert Visser
'Doen wat werkt' gaat over oplossingsgericht werken, een doelgerichte en respectvolle aanpak om veranderingen te bewerkstelligen. Het is een stimulerende manier om verandering in (werk)situaties succesvol tot stand te brengen. Kernpunt daarbij is dat de methode zich richt op het onderkennen van problemen, het verhelderen van doelen, het uitvinden van wat werkt om dichter bij die doelen te komen en ten slotte: het doen wat werkt.
Prijs: € 24,90
meer info...


7. De baas de baas - Nu met gratis exemplaar van 'Hoe pak je een oen zijn poen'
Ria Harmelink
De secretaresses van prominente topmanagers en politici vertellen hoe het is om te werken voor een bekende baas. En wie heeft het nu eigenlijk voor het zeggen? Maak kennis met de steun en toeverlaat van Job Cohen, Jan des Bouvrie, Erica Terpstra, Hans Wiegel, Nout Wellink, Rita Verdonk, André Rieu, Alexander Rinnooy Kan, de gebroeders Anker en vele anderen.Als u 'De baas de baas' voor 01-09-2009 bestelt ontvangt u een gratis exemplaar van 'Hoe pak je een oen zijn poen'.
Prijs: € 16,95
meer info...


8. Lachen met lef - Provocatief coachen in woord en beeld
Karin de Galan, Anneke Dekkers
Provocatief coachen is een spannende coachingsmethode. U daagt uit, hangt de clown uit, hebt lol, ontkent het probleem... En het is nog effectief ook! Het is de combinatie van warmte, humor en uitdaging die de klant al snel in de goede richting stuurt. Maar hoe doet u dat precies, provocatief coachen? Op de DVD kunt u dat zien. Er staan 24 fragmenten op van provocatieve coachingsgesprekken van 6 verschillende coaches. In het boek gaan de auteurs in op de verschillende technieken.
Prijs: € 29,95
meer info...


9. Inzicht in de Ondernemingsraad 2009
Frans Vink, Robbert van het Kaar
Actuele sociaal-economische ontwikkelingen zoals reorganisaties, fusies, flexibel arbeid en sociale innovatie zijn van invloed op de medezeggenschap in ondernemingen. Van de ondernemingsraad wordt dan ook veel verwacht. Verschillende wetten en collectieve arbeidsvoorwaardenregelingen geven de ondernemingsraad de kans om zich duidelijk te profileren.'Inzicht in de ondernemingsraad' geldt al jaren als de absolute objectieve standaard.
Prijs: € 59,50
meer info...


10. Huh?! De techniek van het omdenken
Berthold Gunster
De huidige kredietcrisis is geen irrationeel en onbegrijpelijk verschijnsel. Integendeel. Het is een typisch voorbeeld van wat Berthold Gunster vastdenken noemt: hoe meer we ons best doen een probleem op te lossen, des te groter wordt het probleem.Het boek 'Huh?!' gaat uit van een derde benadering: waar is de kraan?
Prijs: € 16,95
meer info...


11. Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken
Jan Vermeiren
Het hebben van een netwerk waarop u kan terugvallen of verder bouwen is onontbeerlijk. Het internet heeft nieuwe mogelijkheden gebracht en de website bij uitstek op professioneel vlak om dat te ondersteunen is LinkedIn. In 'Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken' laat netwerkexpert Jan Vermeiren niet enkel zien waarom LinkedIn voor ieder van ons zo’n krachtig hulpmiddel is, maar geeft hij ook een kort stappenplan mee dat iedereen direct kan toepassen zodat ze onmiddellijk resultaten zien.
Prijs: € 19,95
meer info...


12. Bye bye consultant
Cees Min
Tachtig procent van alle veranderingsprogramma’s mislukt. Hoe komt dat? Volgens Cees Min komt dat doordat organisaties te veel vertrouwen op achterhaalde modellen en prietpraat van externe adviseurs. Zijn boek is als geen ander managementboek. Door middel van prikkelende stellingen en in-your-face illustraties dwingt Cees Min de lezer anders te gaan denken over organisatie, de manier van leidinggeven en wat hij moet doen (of niet moet doen) om weer echt tevreden en met plezier aan het werk te gaan.
Prijs: € 29,95
meer info...


13. Wzgd? Wat zou Google doen?
Jeff Jarvis
Op internet gaat alles anders. De gebruikers maken er de dienst uit. Bedrijven moeten niet langer praten tegen hun klanten, maar juist naar ze luisteren. Ze moeten hun producten niet langer beschermen, maar juist openstellen. Google begrijpt dat. Jeff Jarvis laat zien hoe Google dat doet - en hoe iedereen dit kan vertalen naar zijn eigen bedrijf.
Prijs: € 19,90
meer info...


14. Microtrends Nederland
Adjiedj Bakas
In 1967 waren internet, internetbankieren, internetwinkelen en de thuis-pc al bedacht. Er waren zelfs al filmpjes te zien over hoe wij in 2009, 42 jaar later zouden gaan leven, werken, bankieren en winkelen met de computer als ons nieuwe huiskameraadje. Maar in de kranten en tv-programma’s van toen was er niets van te zien. Dat was dus een microtrend: iets dat klein is, dat groeit buiten de 'waan van de dag' en dat later heel groot wordt. In dit nieuwe boek brengt trendwatcher Adjiedj Bakas meer dan veertig microtrends in kaart.
Prijs: € 19,95
meer info...


15. I Trust U (Nederlandstalig)
Tica Peeman
In dit nieuwe boek legt Tica Peeman uit hoe u te werk kunt gaan en hoe u vertrouwen als basis kunt nemen voor een nieuw soort organsiatie, of hoe u een bestaand bedrijf in deze richting kunt omvormen - zonder dat u er een laissez-faire-achtige anarchie van maakt.
Prijs: € 22,95
meer info...

Geen opmerkingen: