donderdag 13 augustus 2009

vertrouwen via email

Deze week zit ik een beetje te klooien met email. Ik vind het toch echt een beperkt medium. Als ik 1 ding van Covey jr in The Speed of Trust heb geleerd, dan is het wel intentioneel vertrouwen. Het inzicht dat vertrouwen ook betekent dat je je intentie duidelijk maakt; waarom je de dingen doet die je doet. Ik leer deelnemers in mijn trainingen dan ook zich te ondertitelen; niet alleen dingen zeggen, maar ook aangeven waarom je dat zegt, met welke bedoeling. Is voor de meeste deelnemers een onwijze eye-opener en het voorkomt in mijn ogen een hoop gedoe en conflicten. En nu terug naar mijn email; want daar mis ik dit dus. Ik krijg emails en ik weet niet wat de bedoeling is van de ander. Moet ik het letterlijk nemen? is het grappig bedoeld? enz. Het zou mooi zijn om die bedoeling ook in emails te zetten. Dus na: ik ben benieuwd wat je van mijn voorstel vindt, tussen aanhalingstekens zetten: 'en meldt dat g.v.d. voor morgenmiddag uiterlijk 15:00 uur!'. Of: ik zou het leuk vinden in een persoonlijk gesprek kennis te maken: 'want ik wil graag bij jullie werken'. Het zou emailen een stuk duidelijker voor me maken. Dus: graag je bedoeling ook aan me mailen. Laat ik weer weten of het werkt. Misschien krijg ik zo veel meer conflicten... Of juist nog meer wederzijds vertrouwen. Spannend!

Geen opmerkingen: