zondag 21 juni 2009


Ben je coach? of in opleiding? Op 29 juni geef ik samen met Marijke Lingsma en Onno Hamburger een eendaagse voor de coachingsboulevard. er zijn nog plekken en als je je via mij aanmeldt dan kun je voor 199 meedoen! Je krijgt dan mijn boek, 2 andere boekjes en nieuwe inzichten over vertrouwen en geluk en hoe je dit als coach kunt gebruiken. We maken er een hele ervaringsgerichte dag van. Ik hoop je te zien! Aanmelden kan via: http://www.coachboulevard.nl/ . Vermeld dat je via mij binnenkomt en dat je daarom 199,- betaalt!


Inhoud:


Coachen op Vertrouwen en Geluk


Ga je voor je gelijk of voor je geluk?
Als u coacht op vertrouwen en geluk, dan is het essentieel te weten of de gecoachte ook het heft in eigen hand neemt, vooral in lastige en onverwachtse situaties. De zogenaamde ‘cirkel van acht’ is een model dat laat zien wat iemand doet, en hoe iemand denkt als hij of zij de slachtofferpositie inneemt en van daaruit wezenlijk andere keuzes maakt dan iemand die zelf verantwoordelijkheid neemt. Dit model maakt u zich eigen. Essentieel is de koppeling met vertrouwen versus wantrouwen, de invloed van leiderschap hierop en hoe u hierop kunt coachen. Ook krijgt u handvatten om iemand bewust te maken hoe hij bewust (on)gelukkig kan blijven. U wordt zich bewust van het verschil tussen ‘denken in problemen’ en ‘denken in mogelijkheden’. U bent in staat om in coachgesprekken het niveau ‘willen en moeten’ aan de orde te brengen en stil te staan bij de effecten van onbewuste keuzen.

Resultaat
U kunt slachtoffergedrag bij een gecoachte herkennen, kent het effect daarvan op zichzelf en weet hiermee te spelen. U hebt inzicht in hun eigen betrouwbaarheid als coach. U kunt vanuit vertrouwen coachen en weet wat dat oplevert. U hebt inzicht in de fundamenten van de positieve psychologie van coaching. U hebt inzicht in hun eigen geluk in het werk en de achterliggende factoren. U kunt een drietal basistechnieken m.b.t. het thema ‘Geluk’ toepassen in een coachgesprek.

Coachopleiders: Tica Peeman, Onno Hamburger en Marijke Lingsma

Ter voorbereiding op deze 1-daagse beluistert u CD 7 uit De Coachingbox.

Prijs: voorjaarsaanbieding: € 495,00 excl. 19 % BTW (normale prijs: € 595,00), inclusief € 100,00 locatiekosten en Multimediacoachproducten:
- Boek ‘Managen van vertrouwen’
- Uit HELP-bibliotheek:
Z1 Help! ik ontplooi mijn talent
Z2 Help! ik blijf in balans
- 10 kaartjes reflectievragen over geluk en vertrouwen

Geen opmerkingen: