maandag 13 juli 2009

Authenticiteit 2


Ik heb een heftige tijd prive achter de rug en als ik over een ding heel blij ben dan is het wel mijn werk en collega's. En de keuze om vanuit vertrouwen met elkaar te werken. Dat betekent ook dat de grens werk-prive er nauwelijks is. Sterker nog, mijn collega's bleken mijn beste maatjes te zijn de afgelopen tijd. 'We passen wel op de winkel', werd er gezegd en gedaan, er werd voor me gekookt, op moederdag kreeg ik een ontbijt en ze komen binnenkort allemaal klussen. En dat zijn nog maar een paar dingen. Wauw! Ik werd er vaak stil en verlegen van en vooral erg dankbaar. En dus geloof ik niet in dat we werk en prive scherp kunnen en moeten scheiden, althans niet als het om authenticiteit en vertrouwen gaat. Want dan is er geen sterke scheiding. En al die mensen die zeggen dat ze op hun werk heeeeel anders zijn dan thuis, hebben het zwaar, lijkt mij. Al je rollen en facades ophouden. De zenuwen krijgen als de partners mee mogen naar een bedrijfsfeest... Maar ik ben wel benieuwd naar reacties, want ik besef me dat die strikte scheiding voor veel mensen erg belangrijk is. Maar waarom dan, is mijn vraag!

Geen opmerkingen: