maandag 12 oktober 2009

zal ik...


In een vlaag van verstandsverbijstering schreef ik afgelopen zondag een inhoudsopgave... van een nieuw boek....

Ga ik het doen? Een derde boek schrijven. Ik weet het nog niet helemaal. De motivatie is er zeker en steeds meer. Ik zou zo graag een boek willen schrijven om het nieuwe leiderschap echt te introduceren. Want het blijft hier vaak op hangen. Leiders die de omslag niet durven te maken. Tegelijkertijd is het niet zo duidelijk wat het dan precies is. Dat zou ik dus ook willen verduidelijken zonder een aanklachtboek te schrijven. Mijn inhoudsopgave geeft de overgang naar het nieuwe leiderschap aan. Vandaar dat ik deze inhoudsopgave wil laten zien. Niet om te laten zien, maar om mijn idee te testen. En dus wil ik dit keer graag reacties, veel reacties!!! (anders schrijf ik 'm niet)

Van oud naar nieuw leiderschap
Van de 20ste naar de 21ste eeuw
Van sturen naar faciliteren
Van overtuigen naar coachen
Van angst naar vertrouwen
Van tegenstander naar voorbeeld
Van imago naar authenticiteit
Van ik naar wij
Van vergelijken naar verbinden
Van inhoud naar proces
Van dominant naar bescheiden
Van afwezig naar aanwezig
Van veel naar weinig woorden
Van ingewikkeld naar helder
Van zenden naar ontvangen
Van doen naar dromen
Van hard naar slim werken
Van staan naar zitten
Van statusmacht naar respect
Van leider naar facilitator
Van bizar naar normaal

1 opmerking:

Pim van Wetten zei

Doen! Vind het een prikkelende inhoudsopgave