zaterdag 5 februari 2011

Wil je door jezelf gecoacht worden?

En zo ja, waarom?

Interessante en wellicht confronterende vragen voor jou. Vooral de waaromvraag is daarbij van belang. Want er zijn heel, heel veel coaches in Nederland alleen al. En dus is het belangrijk dat je communiceert waarom mensen jou moeten hebben. Veel coaches denken dat als ze maar heel goed zijn klanten vanzelf naar hen toekomen. Dat is niet altijd waar en zeker geen handige overtuiging. 

Dus; wat maakt jou een goede coach? voor wie ben jij een goede coach? wat in je aanpak is bijzonder? Maak dat zichtbaar. Op je website, in je flyer, op je visitekaartje, via twitter. Dat betekent ook dat duidelijk wordt dat je sommige dingen niet goed kunt, sommige doelgroepen niet aanspreekt. Ga je met het helder communiceren van je ‘brand’ dan geen klanten verliezen? Vast wel, maar wat je vooral terugkrijgt zijn de klanten die jou willen en dat geldt dan ook vaak andersom.  

En wat dan als je geen coach bent? Dan verander je de vraag simpelweg in ‘wil je door jezelf gemanaged/verzorgd/bediend worden, etc. ?’ Want deze vraag is voor iedereen een hulpmiddel om je ‘brand’ duidelijk te krijgen. 

En nu maar hopen dat je antwoord op de eerste vraag ‘ja’ was…:-)

Geen opmerkingen: